Jubelidioti till LÄRARE!!

i fredags morse gick grabben till skolan, han har med sej fingerbords och en och annan ramp. Han sitter i korredoren och leker med detta innan dom ska gå in för första lektion klockan är alltså runt 08:0. hans klass kamrat kommer och vill prova det här när läraren har låst upp dörren för att släppa in eleverna men kim säger nej till kamraten (en kille). killen fortsätter att tjöta om att han vill prova det här och grabben står på sej och säger nej. det slutar med att dom börjar slåss och min grabb får en rejäl spark i skrevet. Han går på toa och det visar sej att han kissar blod och blöder som bara den. Han går i direkt till sin lärare och säger detta och allt hon har att säga är: "Gå och sätt dej på din plast". Grabben gör som hon säger och tror att hon kommer att ringa till mej som just då befinner mej hemma. men icke, jubelidioten gör dock inte detta.
Grabben går hela dagen med smärta och blod och blöder mer.

han kommer hem vid 17:00 och berättar det här för sin pappa som flyger i luft och blir sjukt förbannad. han ringer upp mej och säger det här, och jag ringer vidare till till sjukvårdsupplysningen som säger att vi ska ta oss till närmaste sjukhus för att kolla upp det här. vi åker upp och träffar en sjuksyrra. hon frågar när det hände och vi säger, "jo det hände klockan 8 i morse". hon tittar på mej som om jag vore den sämsta mamman i hela världen som har väntat till kvällen med att komma. så jag förklarar varför vi kom in så sent, hade jag liksom bara fått samtalet så hade jag ju åkt med en gång.

berättar samma ska för läkaren när vi träffar honom och han tittar på mej som om alla vore idioter.
som tur var gick det bra för grabben, dte vissade sej att killen som sprakde grabben spräckte sträng på honom därav att det blöder än och så. tur i otur kanske?

Men hur i helvete dum kan en människa vara?? man ringer väl när en sån sak händer? eller vad är grejen. Jag själv jobbar med barn och hade någon av dom kommit och sagt till mej att dom kissar blod så hade jag ringt till föräldrarna med en gång liksom.
JAg är så förbanad på denna lärare så det är inte det är inte sant. Har hon missat hur jävla allvarligt det kan vara? tänk nu om hans inreorgan hade blivit skadade eller om han hade blivit steril då hade hon ta mej fan fått veta ett och annat. tyärr så var hon inte skolan nu när jag var där, men jag tog rektorn och inte ens hon hade fått veta något om det här och läraren måste lämna in rapport om vad som händer under dag..

att det kan vara så svårt att ringa och säga vad som har hänt och att han behöver uppsöka läkare. jag fattar inte det. är så trött på grabbens skola så att jag kan spy nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0