2011............

blir året som jag tänker satsa på.
Det här året har storsätt varit ett skit år, men nu känns det som om allt kommer att vända.
Ungarna trivs på dagis/skola och på fritids och jag trivs som en tok på min praktik som även kan bli min arbetsplats efter årskiftet.
Chefen på min praktik är imponerad av mitt sätt att handskas med barna och ungdomarna, vilket inte är så vanlingt efter 2 veckors praktik. Jag kan inte mer än bara le brett och tacka liksom.

Ungdomarna hos oss på gården är väldigt reseverad mot ny personal men jag gled in på ett bananskal och dom alla hoppas på att jag blir anställd, men tyvärr så hänger allt på komunen.
Ingen har lyckats att ta sej in så snabbt som jag har gjort eller  blivit accepterad. Jag göttar mej i det och känner att jag bara måste få vara kvar.
Jag trvis med mina kollegor samt barn och ungdomar så vad kan gå snett egentligen??? Mer än att komunen bommar igen stället eller ger gården ännu mindre pengar??
hur som haver jag tänker satsa stort på 2011 och se allt posetivt, slut på allt negatvit som omkring mej, ta hand om mer och tänka lite mer på själv vilket jag är sjukt dålig på.. Självklart kommer kidsden gå i första hand men sen är det jag. Trött på att vara "mamma" till allt och alla jag ska vara bara jag =)
Tänker behandla alla som dom benhandlar mej men även behandla andra som jag själv vill bli behandlad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0